Financieel Medewerker

Vacature Financiële administratie medewerker
16 a 20 uur per week
Per 1 maart

Als stichting Wijkbedrijf Selwerd huisvesten en ondersteunen we diverse (burger)initiatieven en projecten. We zijn een collectief van bewoners uit de wijk Selwerd die zich inzetten om de wijk beter en mooier te maken. We doen dat in verschillende rollen: als initiatiefnemer, vrijwilliger, participatiemedewerker, ondernemer of in loondienst. We werken daarbij nauw samen met de gemeente, woningcorporaties, organisaties en het bedrijfsleven.
Voor de uitvoering van de financiële administratie zijn we op zoek naar een ervaren medewerker.

Functietaken:
– Het verzorgen van de financiële administratie van het Wijkbedrijf;
– Het maken van periodieke financiële rapportages en ad-hoc analyses;
– Verzamelen van gegevens voor het opstellen van de begroting, de jaarrekening en periodieke financiële overzichten;
– Stelt de begroting, de jaarrekening en periodieke financiële overzichten op;
– Signaleert mogelijkheden tot verbetering in werkmethoden en procedures binnen de administratieve organisatie;
– Adviseert management en bestuur over zaken rond het financiële beleid;
– Ondersteunt de penningmeester in het opstellen en door ontwikkelen van het financiële beleid;
– Geeft advies en tips aan initiatiefnemers en projectleiders met betrekking tot hun projectbegroting;
– Levert een bijdrage aan het verwerven van alternatieve financiering (subsidies en fondsen) door het onderhouden van contacten met subsidiegevers en financiers;
– Onderhoudt contact met accountant ten aanzien van de verslaglegging;
– Het begeleiden en aansturen van eventuele stagiaires en collega’s werkzaam op administratief gebied binnen het Wijkbedrijf;
– Lid zijn van het MT en daarmee medeverantwoordelijk voor de goede bedrijfsvoering van het Wijkbedrijf;
– Betrokken zijn bij de doorontwikkeling van het Wijkbedrijf.

Functie-eisen:
– MBO + / HBO werk- en denkniveau;
– Minimaal 5 jaar relevante werkervaring;
– Kennis van de toepassing van relevante (financiële) applicaties en automatiseringspakketten, waaronder Snelstart;
– Kennis van administratieve procedures en relevante wetgeving;
– Ervaring binnen een maatschappelijke organisatie, burgerinitiatieven of stichting;
– Zelfstandig kunnen werken in een dynamische omgeving;
– Communicatief vaardig;
– Integriteit bij het verwerken van vertrouwelijke gegevens, zoals financiële en persoonsgegevens;
– Woonachtig in of rond Selwerd is een pré.

Wat wij bieden:
Je maakt deel uit van een vernieuwende manier van werken tussen bewoners, gemeente en maatschappelijke organisaties. We zijn een dynamische en open organisatie die op sociaal en maatschappelijk gebied het verschil wil maken. De functie valt in loonschaal 6 van de CAO sociaal werk. Bij Wijkbedrijf Selwerd vinden we persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers erg belangrijk. We bieden veel ruimte voor opleiding en scholing.

Sluit deze functie aan bij je profiel en ambitie, dan komen we graag met je in contact. Reageren kan tot 22 februari op e-mailadres haaije@wijkbedrijfselwerd.nl. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Haaije Koenders op nummer 06-36493169.